Descriere APCCRAsociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale din România (APCCR) este cea mai veche şi cea mai reprezentativă asociaţie de profil din România, membră a European Association of Behavioral and Cognitive Therapy (EABCT) şi Centru de formare şi reprezentant al Albert Ellis Institute şi Academy of Cognitive Therapy (SUA). APCCR promovează psihodiagnosticul şi intervenţiile psihologice validate ştiinţific pentru promovarea sănătăţii şi tratamentul tulburărilor psihice la copii, adolescenţi, adulţi şi vârsta a treia. Ca membru al EABCT, APCCR include şi reprezintă toate strategiile moderne de terapii cognitive si comportamentale (ex. behavior therapy, rational emotive behavior therapy, cognitive-behavioral modifications, cognitive therapy, acceptance and commitment therapy, mindfulness-based cognitive therapy, dialectic behavior therapy, metacognitive therapy, schema therapy, multimodal therapy, appraisal therapy, constructivist cognitive therapy, problem solving therapy, cognitive-affective behavior therapy, reality choice therapy etc.). Cele mai importante obiective ale APCCR sunt:
Direcţiile majore de cercetare ale APCCR vizează:
Alte informaţii relevante: Pentru realizarea activităţilor sale, APCCR se află într-o strânsă colaborare cu: Albert Ellis Institute (Institutul Albert Ellis, N.Y., SUA) şi Academy of Cognitive Therapy (Academia de Terapie Cognitivă, P.A., SUA). APCCR colaborează, de asemenea, cu Institutul Internaţional de Studii Avansate de Psihoterapie şi Sănătate Mentală Aplicată a Universităţii Babeş-Bolyai, precum şi cu Clinica Universitară de Psihologie "Babeş-Bolyai - PsyTech", oferind populaţiei servicii care implică intervenţii psihoterapeutice validate ştiinţific. În privinţa activităţilor de formare, APCCR este instituţie organizatoare, acreditată la Colegiul Psihologilor din România pentru formarea profesională în psihoterapii cognitive şi comportamentale; de asemenea formarea în cadrul APCCR este recunoscută la nivel internaţional. În această calitate, informaţiile, procedurile şi strategiile identificate în procesul de cercetare sunt prezentate noilor generaţii de clinicieni, stimulând formarea de "scientist-practitioner” şi "evidence-based". |